Skoči na glavno vsebino
00 386 (0)5 662 11 50 tajnistvo@osvsmuc.si
Select Page

Razvojni tim B-RIN

RAČek – Razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov

 

 

Sodelujoče organizacije:

Konzorcijski partnerji projekta: UNIVERZA V MARIBORU (FAKULTETA ZA NARAVOSLOVJE IN MATEMATIKO) , UNIVERZA V LJUBLJANI, FAKULTETA ZA RAČUNALNIŠTVO IN INFORMATIKO ter deset VIZov:

Namen je krepitev digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj računalništva in informatike z razvojem računalniškega mišljenja pri strokovnih delavcih in otrocih oziroma učencih v vrtcih, osnovnih šolah, osnovnih šolah s prilagojenim programom ter zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikom s posebnimi potrebami, s poudarkom na vlogi sodobnih učnih oblik in metod dela ter medpredmetnega povezovanja.

Namen projekta je tudi razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. razreda. Projekt poudarja sodobne učne oblike in metode dela, medpredmetno povezovanje ter uporabo STEM pristopov. V ta namen bomo oblikovali projekt, ki se osredotoča na razvijanje računalniškega mišljenja v zgodnjem otroštvu, prehodu med predšolsko vzgojo in osnovno šolo ter za učence do 5. razreda osnovne šole. V tem obdobju otroci svet doživljajo celostno, zato je pomembno, da se učijo medpredmetno. STEM pristopi omogočajo integracijo različnih predmetnih področij, kot so znanost, tehnologija, inženirstvo in matematika, kar spodbuja celostno razumevanje in reševanje problemov ter omogoča otrokom raziskovanje in povezovanje znanj iz različnih področij. Ravno to spodbuja kritično mišljenje, ustvarjalnost in praktično uporabo znanja, kar je ključnega pomena za razvoj računalniškega mišljenja. 

Rezultati projekta bodo: 

  • Programi usposabljanj za učitelje za razvoj računalniškega mišljenja pri učencih in za uporabo različnih STEM kompletov ter izvedena usposabljanja. 
  • Katalog operativnih ciljev učnih načrtov, ki jih je mogoče doseči z razvijanjem računalniškega mišljenja in vključevanjem STEM kompletov. 
  • Smernice za učitelje za razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem različnih STEM kompletov, z izbranimi učnimi scenariji ter didaktičnimi priporočili. 
  • Objavljeni učni scenariji na prosto dostopnem spletišču. 
  • Evalvacijska poročila. 

Projekt bo zagotovil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za razvoj računalniškega mišljenja ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, kar bo prispevalo k razvoju računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtce in osnovne šole do 5. razreda. 

Financer: Ministrstvo RS za vzgojo in izobraževanje in Evropska Unija – NextGenerationEU

Vrednost projekta: do 700.000 €
Trajanje projekta: 01.09.2024 – 31.05.2026

     

Projekt bo potekal dve šolski leti: 2024/25 in 2025/26. V razvojni tim šole so vključeni Marko Udovič (ROID), Maja Vargazon (učiteljica RP), Andrea Maršič (učiteljica RP), Renata Štefančič (učiteljica RP) in Lea Kozel (pomočnica ravnatelja ter koordinatorka projekta) ter ravnatelj Anton Baloh. Naloga razvojnega tima je pripraviti in izvesti načrt.

Prvo leto projekta RAČek bomo vanj vključili tri inovativne oddelke na podružnični šoli Korte. Cilj projekta je spodbujati razvoj digitalnih kompetenc pri učencih in jih pripraviti na sodobne izzive v svetu tehnologije. V sklopu pouka bodo učenci deležni medpredmetnih učnih vsebin, ki jih bomo prepletali z vsebinami s področja računalništva in informatike, pri čemer bodo na praktičen in interaktiven način spoznali, kako deluje računalnik, katere so njegove ključne komponente ter kako jih lahko uporabimo v vsakdanjem življenju.

Poučevanje bo zasnovano na principih aktivnega učenja. Učenci bodo razvijali logično razmišljanje, osnove programiranja, reševanje problemov ter pridobili vpogled v varno in odgovorno rabo interneta.

Pri projektu bomo vsebine računalništva smiselno povezali z matematiko, naravoslovjem, umetnostjo in drugimi področji. Tako bodo učenci spoznavali uporabo digitalnih znanj v različnih kontekstih.

Glavni cilj projekta je učencem omogočiti, da postanejo aktivni ustvarjalci tehnologije in ne zgolj njeni uporabniki. S tem bomo razvijali njihove digitalne spretnosti, ki so ključne za prihodnost, hkrati pa krepili njihovo kritično mišljenje, ustvarjalnost in sodelovalno delo.

V šolskem letu 2025/26 bomo nadaljevali poučevanje v inovativnih oddelkih prvega leta.

 

 

 

 

 

 

(Skupno 205 obiskov, današnjih obiskov 1)

Orodna vrstica za dostopnost