Jump to main content
00 386 (0)5 662 11 50 tajnistvo@osvsmuc.si
Select Page

Državni projekti

 

ODDELKI Z DODATNO ŠPORTNO PONUDBO V OSNOVNIH ŠOLAH

V šolskem letu 2024/2025 bo na Osnovni šoli Vojke Šmuc Izola skupaj 8 oddelkov od 1. do 3. razreda. Pripravili smo program športnih vsebin, kjer bomo poleg ene (1) redne skupne ure razrednega učitelja in športnega pedagoga, učencem od 1. do 3. razreda ponudili možnost vključitve v še 1 dodatno uro športa, ki jo bo izvajal športni pedagogi skladno po principu umeščenosti z urnikom, kot velja za izbirne predmete.

V dodatni športni ponudbi (v obsegu 1 dodatne ure) bodo učenke in učenci, ki se bodo za program odločili. Učence nameravamo po razredih združiti v skupine. Deležni bodo ene dodatne ur tedensko pod vodstvom učitelja športne vzgoje.

Dodatno izvedene aktivnosti bomo izvajali na najetih dodatnih športnih objektih (bazen, drsališče, športne dvorane, ki vključujejo športna orodja, ki jih naša šola ne premore…) ali športnih površinah za šport v naravi (sankališče, igrišče z mivko …) in v obliki 2-dnevnega tabora (2. in 3. razred).   

Dejavnosti pri pouku športa v 1. triletju temeljijo na temeljenjih vsebinah in učenju skozi igro. Med izvedbo vsebin učenci poglabljajo znanja, ki so predpisana v učnem načrtu za šport. Športni pedagog pri uvajanju vsebin poskrbi tudi za vnos novih in zanimivih vsebin, ki niso del učnega načrta športa.

Vsebine izvedene v okviru 4. ure športa:

  • povečan poudarek na razvoji gibalnih sposobnosti in gibalne kompetentnosti,
  • utrjevanje novo pridobljenih znanj pri uri v obliki igre (igranje košarke, odbojke z balonom, nogometa, prilagojenih iger njihovemu razvoju, …),
  • izboljšanje njihovih gibalnih vzorcev z naravnimi oblikami gibanja,
  • izvajanje iger z loparji,
  • predstavitev novih športov v naravi (frizbi, softball, …),
  • izvajanje skokov na mali prožni ponjavi,
  • izvajanje skokov na mali prožni ponjavi,
  • predstavitev novih športov v telovadnici (floorball, joga za otroke, aerobika, …).

Vodje projekta so Mia RAJČEVIĆ, Niki ANTOLOVIĆ SEYFERT in Karmen GEC.

 

»EKSPERIMENTALNI PROJEKTI – CELOVIT RAZVOJ DIGITALNIH KOMPETENC IN TEMELJNIH ZNANJ RAČUNALNIŠTVA IN INFORMATIKE« – B-RIN

  1. SKLOP: Razvoj temeljnih znanj računalništva in informatike učečih se

V šolskem letu 2024/2025 bomo na Osnovni šoli Vojke Šmuc Izola nadaljevali s projektom B-RIN, katerega namen je dvig temeljnih znanj na področju RIN (računalništva, informatike in naravoslovja) z uvajanjem inovativnih pristopov ter uporabo sodobnih digitalnih orodij. S tem projekt omogoča učencem pridobivanje novih učnih priložnosti, kar je ključno za enakopravno opolnomočenje in pripravo na soočanje z izzivi sodobne družbe ter za njihovo uspešno delovanje v prihodnosti. Nadaljevanje projekta B-RIN nam bo omogočilo, da učence opremimo s potrebnimi znanji in veščinami za digitalno in naravoslovno pismenost, ki sta bistvena za njihov nadaljnji razvoj.

Specifični cilji:

  • razvoj in nadgradnja pristopa za dvig temeljnih znanj RIN učečih na VIZ (t. i. vsešolski pristop);
  • preizkušanje in implementacija didaktičnih pristopov in pedagoških strategij razvoja temeljnih znanj RIN učečih se v inovativnih oddelkih oz. skupinah (vključno s preverjanjem in vrednotenjem) z zagotavljanjem dodatnih ur oz. dejavnosti za učeče se.

Rezultati:

  • izdelani in objavljeni pristopi vseh vključenih VIZ na področju dviga temeljnih znanj RIN učečih se, vključno s katalogom znanj, ki zajema nabor temeljnih vsebin RIN, kriterije uspešnosti ter predlagane standarde znanj;
  • izdelani in objavljeni učni scenariji na prosto dostopnem spletišču (praviloma Slovensko izobraževalno omrežje, SIO.si).

 

NAZIV IME IN PRIIMEK
Ravnatelj Anton Baloh
Koordinator projekta Lea Kozel
Strokovni delavec s področja RIN Gorazd Novak
Strokovni sodelavec 1 Tjaša Kuzelj
Strokovni sodelavec 2 Mojca Pristov
Strokovni sodelavec 3 Eneja Čosić Čulina
Strokovni sodelavec 4 Veronika Zubin

 

Vključevanje inovativnih oddelkov oz. skupin v projekt

ŠOLSKO LETO 2023/24 2024/25 2025/26 SKUPAJ
Predvideni oddelki oz. skupine 3.a, 3.c 3.a, 3.b, 4.a, 4.c 3.a, 3.c, 4.a, 4.b, 5.a, 5. c  
SKUPAJ ODDELKOV 2 4 6 12

 

 

»Razvoj temeljnih znanj računalništva in informatike učečih se od 6. 9. razreda OŠ:Mladostniki s temeljnimi znAnji RIN so KreAtorji prihodnosti« – MARiNKA  

  Mednarodni in domači dokumenti analize stanja v Evropi in Sloveniji, predhodno izvedenih projektih na področju RIN od leta 2023 dalje (B-RIN in KATARINA) kažejo potrebo po sistemski integraciji in nadgradnji poučevanja temeljnih vsebin RIN.

Namen projekta je oblikovati eksperimentalni načrt uvajanja, implementacije in evalvacije temeljnih vsebin RIN v inovativnih oddelkih šol v zadnjem vzgojnoizobraževalnem obdobju (6. – 9.razreda).

V ta namen bomo v okviru projekta naslavljalo vključevanje temeljnih vsebin in razvoj znanj RIN za učeče se v osnovni šol od 6. do 9. razreda OŠ. V specifičnem kontekstu razvojno – psiholoških obdobij učečih se, natančneje poznega otroštva učečih se in zgodnjega mladostništva, bomo dali poseben poudarek prilagajanju in personalizaciji didaktičnih strategij poučevanja temeljnih vsebin RIN značilnostim učenja učečih se.

V okviru projekta MARiNKA bomo dosegli naslednje rezultate:

  • popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN v OŠ v zadnjem vzgojnoizobraževalčnem obdobju, identifikacija potreb na področju vključevanja RIN ter oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN.
  • Razvoj, implementacija in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v osnovno šolo od 6. do 9. razreda.
  • Priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se.
  • Vzpostavljena učeča se skupnost, ki bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri implementaciji na voljo vsem članom učeče se skupnosti.
  • Diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno – izobraževalnem prostoru pri nas in v tujini in oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetnih in/ali samostojnih obveznih vsebin učnih aktivnosti v VIZ.

Projekt bo pomenil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za vključevanje temeljnih vsebin RIN ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, ki bodo doprinesle k smernicam razvoja in vključevanja temeljnih vsebin RIN v osnovnih šolah od 6. do 9. razreda.

PREDVIDENI ČLANI RAZVOJNEGA TIMA VIZ

NAZIV IME IN PRIIMEK
Ravnatelj Anton Baloh
Koordinator projekta Lea Kozel
Strokovni delavec s področja RIN Marko Udovič
Strokovni sodelavec 1 Gorazd Novak
Strokovni sodelavec 2 Mojca Burgar

 

VKLJUČEVANJE INOVATIVNIH ODDELKOV OZ. SKUPIN V PROJEKT, PRIPRAVA UČNIH SCENARIJEV TER PRISTOP VIZ

ŠOLSKO LETO 2024/25 2025/26 SKUPAJ
Predvideni inovativni oddelki oz. skupine (npr. 7.a) 6. a, 7. a 7.a, 8. a, 9. a, 9. c 6
(predvidoma vsaj 6)
Predvideno število učnih scenarijev Izdelanih: 9

Objavljenih:  4

Izdelanih: 9

Objavljenih: 5

Izdelanih: 18

(predvidoma vsaj 18)

Objavljenih:   9
(predvidoma vsaj 7)

Pristop VIZ razvoja temeljnih znanj RIN   1 1

 

»RAZVOJ RAČUNALNIŠKEGA MIŠLJENJA Z VKLJUČEVANJEM STEM KOMPLETOV V VRTCIH IN OSNOVNIH ŠOLAH OD 1. DO 5. RAZREDA« – RAČek

Namen je krepitev digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj računalništva in informatike z razvojem računalniškega mišljenja pri strokovnih delavcih in otrocih oziroma učencih v vrtcih, osnovnih šolah, osnovnih šolah s prilagojenim programom ter zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikom s posebnimi potrebami, s poudarkom na vlogi sodobnih učnih oblik in metod dela ter medpredmetnega povezovanja. 

Namen projekta je tudi razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. razreda. Projekt poudarja sodobne učne oblike in metode dela, medpredmetno povezovanje ter uporabo STEM pristopov. 

Projekt se osredotoča na razvijanje računalniškega mišljenja v zgodnjem otroštvu, prehodu med predšolsko vzgojo in osnovno šolo ter za učence do 5. razreda osnovne šole. V tem obdobju otroci svet doživljajo celostno, zato je pomembno, da se učijo medpredmetno. STEM pristopi omogočajo integracijo različnih predmetnih področij, kot so znanost, tehnologija, inženirstvo in matematika, kar spodbuja celostno razumevanje in reševanje problemov ter omogoča otrokom raziskovanje in povezovanje znanj iz različnih področij. Ravno to spodbuja kritično mišljenje, ustvarjalnost in praktično uporabo znanja, kar je ključnega pomena za razvoj računalniškega mišljenja. 

PREDVIDENI ČLANI RAZVOJNEGA TIMA VIZ

NAZIV IME IN PRIIMEK
 Učitelj 1 Maja Vargazon
Učitelj 2 Andrea Maršič
Učitelj 3 Renata Štefančič
Koordinator Lea Kozel
Strokovni delavec (npr. učitelj RIN, ROID ipd.) ali zunanji strokovnjak s področja računalništva in informatike.

OPOMBA: V kolikor je zunanji, pripišite k imenu in priimku oznako (Z).

Marko Udovič

 

VKLJUČEVANJE INOVATIVNIH ODDELKOV OZ. SKUPIN V PROJEKT, PRIPRAVA UČNIH SCENARIJEV.

ŠOLSKO LETO 2024/25 2025/26 SKUPAJ
Predvideni inovativni oddelki oz. skupine 2. k, 3. k, 4. k 2. k, 3. k, 4. k 6
(predvidoma vsaj 6)
Predvideno število učnih scenarijev na SIO.si  

Izdelanih: 9

 

 

Objavljenih: 3

 

Izdelanih: 9

 

 

Objavljenih: 3

 

Izdelanih: 18

(predvidoma vsaj 18)

 

Objavljenih:   6

(predvidoma vsaj 6)

 

UGOTAVLJANJE IN PREPREČEVANJE NASILJA NA ŠOLAH (WITH KNOWLEDGE AGAINST BULLYING)

Nosilec projekta: Fakulteta za varnostne vede 

Mednarodni partnerji Različne evropske izobraževalne institucije v sklopu programa Erasmus+ 

Cilj projekta: 

Projekt “With Knowledge Against Bullying” se osredotoča na ugotavljanje in preprečevanje nasilja v šolah. Namen je skozi sodelovanje z mednarodnimi partnerji analizirati obstoječe oblike nasilja v šolskih okoljih, ugotoviti ključne vzroke ter razviti učinkovite strategije za njihovo preprečevanje.

Glavne aktivnosti: 

  • Izvedba raziskav na šolah v sodelujočih državah za analizo stanja nasilja.
  • Razvoj izobraževalnih gradiv in delavnic za učitelje in šolsko osebje.
  • Povezovanje šol, staršev in skupnosti z namenom vzpostavitve varnega in podpornega okolja.
  • Promocija enakovrednih pristopov k preprečevanju nasilja ter izmenjava dobrih praks med partnerskimi institucijami.

Projekt poudarja pomen znanja in sodelovanja pri oblikovanju varnejših šolskih okolij in zmanjševanju pojavov nasilja v izobraževalnih ustanovah.  

Vodja projekta je dr. Aleš Bučar Ručman

 

ZDRAVA ŠOLA

Osnovna šola Vojke Šmuc Izola ima certifikat Zdrava šola Inštituta za varovanje zdravja Republike Slovenije. S tem smo vključeni v Slovensko mrežo zdravih šol, ki promovirajo zdravje.

Z načrtovanimi in usmerjenimi dejavnostmi za krepitev zdravja bomo vplivali na bolj zdrav življenjski slog in posledično na boljše zdravje otrok in kasneje odraslih ljudi. Zavedamo se, da se učenci v okolju, ki skrbi za telesno, duševno, socialno in okoljsko zdravje, tudi raje učijo in delajo. Posledice tega procesa pa se kažejo tudi v boljših učnih in vedenjskih rezultatih.

Šolski tim projekta Zdrave šole je pripravil program dela v šolskem letu 2023/2024. Znotraj programa bodo potekale različne aktivnosti v okviru pouka in posebnih vsebin. Ohranili bomo dan dejavnosti: DAN ZDRAVJA, ki bo potekal v aprilu 2025 v okviru dejavnosti ob obeležitvi Svetovnega dneva zdravja. Rdeča nit v šolskem letu 2024/25 daje poudarek preprečevanju medvrstniškega nasilja in vzpostavljanju kvalitetnih medsebojnih odnosov, glasi se »Za varno in vključujočo šolsko okolje«.

V šolskem timu sodelujejo: Katja ROŽAC JERMAN, Aleksandra ŠUMANOVA, Tea LIPIČAR, Karmen MUNDA, Maja VARGAZON in vodja Veronika ZUBIN. Pri dejavnostih aktivno sodeluje aktiv naravoslovja ter posamezni učitelji.

 

RAZISKOVALNI PROJEKT »POLNO ZRNO«

Osnovna šola se je vključila v 2-letni pilotni projekt NIJZ-ja »Polno zrno« , ki se bo izvajal na 12 pilotnih šolah. Raziskovalni projekt pod vodstvom NIJZ-ja ima kot cilj ugotoviti pomen povezovanja prehranskih vsebin in organizirane šolske prehrane na primeru polnozrnatih živil. V okviru projekta bomo spremljali vnos polnozrnatih živil v povezavi s poukom prehranskih vsebin v 6.razredu.

Koordinatorica projekta na šoli bo Veronika ZUBIN.

 

VSAKA VAS IMA SVOJ GLAS 

Vseslovenski nagradni natečaj Vsaka vas ima svoj glas pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije izkazuje spoštovanje do narečne pestrosti slovenskega jezika in prispeva k njegovemu ohranjanju. Projekt se bo izvajal na PŠ Korte, vodila ga bo Vanja BOLČIČ MAKOVAC.

 

KORAK K SONČKU

Podružnična šola Korte bo že četrto leto sodelovala z Zvezo Sonček pri projektu Korak k sončku. Temeljni cilj projekta, ki ga je podprl tudi Zavod za šolstvo RS, je udejanjanje pravic vseh otrok, da hodijo skupaj v šolo in obenem ozaveščanje družbe o vključevanju. Z izvajanjem projekta želimo podpreti oblikovanje vzgojno-izobraževalnega procesa brez ovir in opozoriti na principe vključevanja, kot so pozitiven odnos do drugačnosti, odgovornost in profesionalnost vseh v tem procesu.

Skozi različne dejavnosti in ob druženju želimo otroke in posledično tudi starše:

  • opomniti na dobrobit sprejemanja drugačnosti v družbi,
  • spodbujati k opazovanju, sprejemanju in odobravanju posebnosti oziroma različnosti med ljudmi,
  • seznanjati z različnimi oblikami posebnosti, drugačnosti
  • vzgajati za vrednote, ki pripomorejo k boljši inkluziji vseh ljudi.

V mesecu novembru bomo obeležili mednarodni dan strpnosti (16. 11.). V Unescovi Deklaraciji o načelih strpnosti je zapisano, da je strpnost spoštovanje, sprejemanje in priznavanje bogate raznolikosti naših svetovnih kultur, naših oblik izražanja in načinov biti človek. Pomeni, da smo si ljudje različni v svojem videzu, položaju, govoru, obnašanju in vrednotah ter imamo pravico biti to, kar smo, se ravnati po svojih prepričanjih, a hkrati tudi sprejemati, da se drugi ravnajo po svojih. Učenci bodo na temo strpnosti prispevali svoje likovne izdelke. Z učenci se bomo pogovarjali o različnosti in sprejemanju drugačnosti kot normalnem družbenem pojavu, ki je del vsakdanje življenjske resničnosti.

Učenci bodo prisluhnili zgodbam o drugačnosti in se pogovarjali o prebranih literarnih delih in jih poustvarjali. Z učenci se bomo pogovarjali o kulturni različnosti med nami, se preizkusili v risanju z nogo in usti, spoznali abecedo gluhih ter pisavo slepih. Prisluhnili bomo pravljicam kot so: Veveriček posebne sorte, Grdi raček, Uhlji takšni in drugačni, Kamaroni s parabajzovo omako…

Učenci se bodo podrobneje seznanili s poklici: logoped, specialni pedagog in spoznali njihovo delo. Sodelovali bomo tudi z vrtcem, ki deluje na podružnični šoli.

Koordinator projekta je Renata ŠTEFANČIČ.

 

EKOŠOLA

Ekošola kot način življenja je celosten program naše šole, ki skozi celo leto s konkretnimi projekti uresničuje cilje vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj.

Osnovno načelo delovanja programa Ekošola je, da bodo otroci, učenci kmalu v prihodnosti vplivali in sprejemali pomembne odločitve na vseh ravneh našega življenja. Skozi dejavnosti v programu postajajo ambasadorji za uresničevanje trajnostnega razvoja ter vplivajo tudi na obnašanje odraslih ter spreminjajo njihove vzorce ravnanja.

Program Ekošola je šola za življenje, zato uresničujemo naslednja načela:

  • skrb za človeka vključuje varovanje zdravja, izgradnjo medsebojnih odnosov ter skrb za okolje in naravo,
  • okoljska vzgoja je sestavni del ciljev in vsebin vsakega predmeta v izobraževalnem programu,
  • naravoslovne dejavnosti povezujejo cilje in vsebine med predmeti,
  • vrednostni cilji so sestavni del življenja šole,
  • dejavnosti mladih so odraz ustvarjalnosti, novih idej in konkretnih akcij oziroma projektov,
  • vzgojno delo znotraj šole je celovito in povezano z lokalno skupnostjo in odločevalci,
  • prihodnost je v povezovanju mladih med državami Evrope in sveta.

Glavni cilj izvajanja programa Ekošola je vzgoja otroka in mladostnika na način, da skrb za okolje in naravo postane del njihovega življenja.

Vključili se bomo v razne natečaje, akcije in projekte, ki jih ponuja ta program, na primer: Šolska vrtilnica, Ne zavrzi oblek, ohrani planet, Hrana ni za tjavendan, Odpadkom dajemo novo življenje, Ekopaket, Ekobranje, Ekokviz, Podnebni tek…

Članice Ekošole so Kaja LAZAR POPIT, Tina MARIĆ, Katica ROŽAC JERMAN, Alenka BALAŽIC, Aleksandra Šumanova, Tea LIPIČAR, Karmen MUNDA, Samanta VIŽINTIN in Barbara SIMČIČ.

Koordinatorice Ekošole na matični šoli bodo Barbara SIMČIČ, Tina MARIĆ ter Kaja LAZAR POPIT, na podružnični pa Andrea MARŠIČ.

 

RASTEM S KNJIGO

V nacionalnem projektu Rastem s knjigo sodelujejo sedmošolci osnovnih šol. Osnovna vodila projekta:

  • učence navdušiti za branje,
  • promovirati slovenske avtorje,
  • sodelovati z mestno knjižnico,

Projekt bo vodila Alenka BALAŽIC.

 

PROGRAM VARNO S SONCEM

Namen programa je otroke in njihove starše opozoriti na posledice škodljivega delovanja sončnih žarkov in pomen pravilne zaščite pred sončnimi žarki ter jih spodbuditi k rednemu izvajanju pravilne zaščite pred sončnimi žarki.

Vsebine bomo izvajali kot posebne ure ali vključevali v redni program in povezovali z drugimi vsebinami. Poudarek bomo namenili tematiki seznanjanja šolarjev in njihovih staršev o škodljivih posledicah delovanja sončnih žarkov in ukrepih s katerimi lahko nastanek teh posledic učinkovito preprečimo oziroma zmanjšamo.

Koordinatorka programa bo Mojca BURGAR.

 

ŠOLA SOBIVANJA

Sobivanje – društvo za trajnostni razvoj je bilo ustanovljeno z namenom izvajanja projektov za splošno dobro, vzgojo in izobraževanje na področju trajnostnega razvoja. Preko cilja, ki je razviti okolje, ki omogoča razvoj trajnostno naravnane, zdrave družbe šola oz. mentorji s svojimi učenci razvijajo  pozitivno in dolgoročno vizijo za pravičnejšo družbo, ki terja sonaravni in vzdržnostni razvoj, čistejše, varnejše in bolj zdravo okolje ter omogoča boljšo kakovost življenja vsem na planetu, nam, našim učencem – otrokom in vnukom.

Z različnimi starostnimi skupinami smo se prijavili na različne projekte, ki pokrivajo tematiko trajnostnega razvoja: Spodbujamo prijateljstvo, Varno v vrtec in šolo, Ti meni danes, jaz tebi jutri, Živim zdravo in Slovenija – kot jo vidijo otroci.

Koordinatorka izvajanja programa je Alenka BALAŽIC.

 

NATEČAJ KULTURNA ŠOLA

Šola je ponovno kandidirala na natečaj leta 2023 in prejela naziv “kulturna šola” za obdobje 2024-2028 ter naziv Naj kulturna šola 2023.

Šola je izkazala razvejano in kakovostno kulturno delovanje na vsaj petih področjih, razvejano kulturno delovanje in obseg izvedenih dogodkov, večje vključenost učencev v redne in obšolske kulturne dejavnosti, udeležbo in doseganje vidnih rezultatov na selekcioniranih revijah, srečanjih in tekmovanjih na različnih ravneh, spodbujanje mentorskega dela, povezovanje z različnimi področnimi dejavnostmi ter z drugimi šolami in institucijami v skupne kulturne projekte.

Kot nosilka naziva Naj kulturna šola leta, bo v mesecu oktobru organizirala prireditev Naj kulturna šola 2024. V koordinaciji z JSKD bo prireditev na državnem nivoju namenjena podelitvi priznanj kulturnim šolam 2024.

Šola bo krepila in razvijala kulturno delovanje tudi v šolskem letu 2024/2025.

 

PROJEKT “VEČJEZIČNIKI”

V sodelovanju z Znanstveno-raziskovalnim inštitutom Koper, bomo v šolskem letu 2024/25, speljali projekt večjezičniki, ki bo slonel na medkulturnem sodelovanju med učenci šole. Opolnomočili bomo učitelje za delo s tujegovorečimi učenci.

Koordinatorja projekta bosta Tomaž MIKELN ter Aleksandra ŠUMANOVA, v sodelovanju z dr. Tino ČOK.

 

RAZKRIVAMO DEZINFORMACIJE – KREPITEV SPOSOBNOSTI OTROK ZA PREPOZNAVANJE DEZINFORMACIJ

V skladu s Strategijo razvoja medijev v Republiki Sloveniji do leta 2024 se bo medijska pismenost iz izbirnega oblikovala v obvezni učni predmet. Dokler se področje medijske pismenosti v izobraževanju sistemsko ne uredi, ostaja medijska pismenost izbirni predmet, delno pa se naslavlja v predmetih državljanska vzgoja in etika in družba. Projekt Razkrivamo dezinformacije – Krepitev sposobnosti otrok za prepoznavanje dezinformacij, bo, vsaj delno zapolniti vrzel, ki obstaja zaradi pomanjkanja redne učne vsebine. Projekt tako predvideva nastanek učnega pripomočka in delavnic, ki bodo spodbujale razmislek posameznika in krati otrokom v starostni skupini 12 do 15 let (zadnja triada osnovne šole) približale pojme medijske pismenosti, predvsem pa jih opremile z veščinami, potrebnimi za prepoznavanje in razkrivanje dezinformacij. Pri tem projekt poudarja pomen osnovnih šol in knjižnic, kot ključnih ustanov, kjer naj otroci pridobivajo osnovna znanja in kompetence s področja medijske pismenosti, zato razvija tudi priročnik in usposabljanje za strokovne delavce osnovnih šol in knjižnic, kjer bodo ti pridobili ustrezna znanja, kako razviti pripomoček uporabiti pri učni uri.

Projekt bo sofinanciralo Ministrstvo RS za kulturo.

Projekt bo trajal od avgusta 2024 do 31. 12. 2024. Izvajalca projekta sta PiNA (vodilni partner), Oštro in Osrednja knjižnica Srečka Vilharja Koper (strokovna partnerja).

Cilj projekta je s pomočjo razvitega inovativnega učnega pripomočka okrepiti kompetence otrok zadnje triade osnovne šole za prepoznavanje dezinformacij.

Koordinator projekta bo Aleksandra ŠUMANOVA.

 

 

(Skupno 1.254 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost