Razvojni tim B-RIN
RAČek – Razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov
Sodelujoče organizacije:
Konzorcijski partnerji projekta: UNIVERZA V MARIBORU (FAKULTETA ZA NARAVOSLOVJE IN MATEMATIKO) , UNIVERZA V LJUBLJANI, FAKULTETA ZA RAČUNALNIŠTVO IN INFORMATIKO ter deset VIZov:
Namen je krepitev digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj računalništva in informatike z razvojem računalniškega mišljenja pri strokovnih delavcih in otrocih oziroma učencih v vrtcih, osnovnih šolah, osnovnih šolah s prilagojenim programom ter zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikom s posebnimi potrebami, s poudarkom na vlogi sodobnih učnih oblik in metod dela ter medpredmetnega povezovanja.
Namen projekta je tudi razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtcih in osnovnih šolah od 1. do 5. razreda. Projekt poudarja sodobne učne oblike in metode dela, medpredmetno povezovanje ter uporabo STEM pristopov. V ta namen bomo oblikovali projekt, ki se osredotoča na razvijanje računalniškega mišljenja v zgodnjem otroštvu, prehodu med predšolsko vzgojo in osnovno šolo ter za učence do 5. razreda osnovne šole. V tem obdobju otroci svet doživljajo celostno, zato je pomembno, da se učijo medpredmetno. STEM pristopi omogočajo integracijo različnih predmetnih področij, kot so znanost, tehnologija, inženirstvo in matematika, kar spodbuja celostno razumevanje in reševanje problemov ter omogoča otrokom raziskovanje in povezovanje znanj iz različnih področij. Ravno to spodbuja kritično mišljenje, ustvarjalnost in praktično uporabo znanja, kar je ključnega pomena za razvoj računalniškega mišljenja.
Rezultati projekta bodo:
- Programi usposabljanj za učitelje za razvoj računalniškega mišljenja pri učencih in za uporabo različnih STEM kompletov ter izvedena usposabljanja.
- Katalog operativnih ciljev učnih načrtov, ki jih je mogoče doseči z razvijanjem računalniškega mišljenja in vključevanjem STEM kompletov.
- Smernice za učitelje za razvoj računalniškega mišljenja z vključevanjem različnih STEM kompletov, z izbranimi učnimi scenariji ter didaktičnimi priporočili.
- Objavljeni učni scenariji na prosto dostopnem spletišču.
- Evalvacijska poročila.
Projekt bo zagotovil eksperimentalno in sistemsko oblikovanje podpornih okolij za razvoj računalniškega mišljenja ter mehanizme izmenjave izkušenj in dobrih praks, kar bo prispevalo k razvoju računalniškega mišljenja z vključevanjem STEM kompletov v vrtce in osnovne šole do 5. razreda.
Financer: Ministrstvo RS za vzgojo in izobraževanje in Evropska Unija – NextGenerationEU
Vrednost projekta: do 700.000 €
Trajanje projekta: 01.09.2024 – 31.05.2026